Eseiștii Language Matters au primit provocarea editorilor și au reflectat asupra întrebării care pune alături gândirea critică și notorietatea online. Astăzi, Conrad Willcocks, elev la Colegiul Național Spiru Haret din București, semnează un eseu care răspunde acestei provocări.
* Vezi mai jos varianta în limba română
Critical Thinking and online influencers
Critical thinking makes you question things you believe, think about how you think, and be skeptical of things that seem too good to be true. In short, it is the antithesis of online influencers. But can influencers who promote critical thinking be successful in the online space?
Well, it is a complicated question. Young people, who are most likely swayed by influencers, generally don’t like being told how to think, at least not directly. However, now more than ever, young people need to see the importance of critical thinking, with AI, partisan misinformation, and brainless videos becoming essentially inescapable.
For example, Google now has an AI that concisely summarises search results. This AI uses information from top search results and, more infamously, from Reddit (Google bought all of Reddit’s data to train the AI). These summaries can be harmless, such as an article from The Onion (famously satirical) recommending that you eat at least one small rock daily. You can tell this result isn’t accurate if you click on the source Google provides. But it begs the question: If the Onion is not flagged as something the AI should not use, what is it?
With the rise mentioned above in AI, thinking critically about the information you are given or shown is important, and young people are starting to understand that more and more. There are already influencers promoting critical thinking alongside popular podcasts (my favorite is The Rest is Politics). Inviting people to think about both sides of an argument, engage in genuine debate, and think about how they think is an effective tool to promote critical thinking since the youth needs to be presented with valuable, engaging information that does not feel condescending.
Though this might sound hopeful, most influencers discourage critical thinking, leading to most not developing or understanding it. This will have serious repercussions not only for future generations but also for people today who live in an increasingly digitalized and AI-led world, where deception becomes ever more common, and misinformation spreads like cancer.
Gândirea critică și influencer-ii online
Gândirea critică te face să pui sub semnul întrebării lucrurile în care crezi, să te gândești la modul în care gândești și să fii sceptic față de lucrurile care par prea bune pentru a fi adevărate. Pe scurt, este opusul influencerilor online. Dar pot influencerii care promovează gândirea critică să fie de succes în spațiul online?
Ei bine, este o întrebare complicată. Tinerii, care sunt cel mai predispuși să fie influențați de astfel de figuri, în general nu apreciază să li se spună cum să gândească, cel puțin nu direct. Cu toate acestea, acum mai mult ca oricând, tinerii trebuie să vadă importanța gândirii critice, mai ales cu AI, dezinformarea partizană și videoclipurile lipsite de sens devenind din ce în ce mai greu de evitat. De exemplu, Google rulează acum un AI care rezumă concis rezultatele căutării. Acest AI folosește informații din rezultatele de căutare de top și, mai reprobabil, de pe Reddit (Google a cumpărat toate datele de pe Reddit pentru a antrena AI-ul). Aceste rezumate pot fi inofensive, cum ar fi un articol din The Onion (o faimoasă platformă de satiră) care recomandă să mănânci cel puțin o piatră mică pe zi. Poți spune că acest rezultat nu este corect dacă dai clic pe sursa oferită de Google. Dar ridică întrebarea: dacă Onion nu este marcat ca ceva ce AI-ul nu ar trebui să folosească, atunci ce este?
Odată cu creșterea AI-ului, este important să ne raportăm critic la informațiile care ne sunt oferite sau arătate, iar tinerii încep să înțeleagă asta tot mai mult. Există deja influenceri care promovează gândirea critică alături de podcasturi populare (favoritul meu este The Rest is Politics). A Invita oamenii să gândească din ambele perspective ale unui argument, să se implice într-o dezbatere autentică și să reflecteze asupra modului în care gândesc este o metodă eficientă de a promova gândirea critică, deoarece tinerii trebuie să primească informații valoroase și captivante, care nu par condescendente.
Deși acest lucru poate suna încurajator, majoritatea influencerilor descurajează gândirea critică, ceea ce duce la faptul că majoritatea nu o dezvoltă sau nu o înțeleg. Acest lucru va avea repercusiuni grave nu doar pentru generațiile viitoare, ci și pentru oamenii din prezent, care trăiesc într-o lume din ce în ce mai digitalizată și condusă de AI, unde înșelătoria devine din ce în ce mai comună, iar dezinformarea se răspândește ca un cancer.